3 preporuke za uspešan biznis u 2022. godini

Biznis nije trka na 100 metara, biznis je maraton.

Saznajte kako da u doba digitalizacije ostanete u trci na duže staze.

1. Prvo i najvažnije: Optimizacija sajta i izgradnja linka

Metoda koja će pomeriti granice poslovanja i online prodaje u 2022. godini.

Ono što ste do sad verovatno mnogo puta čuli je: 

dobro optimizujte tekstove na sajtu, pametno koristite ključne reči, pretraživači su prenatrpani, teško je biti prvi u pretragama, itd. 

Sve to deluje previše komplikovano i može da obeshrabri čak i one najodlučnije u osmišljavanju online strategije.

Zato se verovatno najvažnija stvar koju ćete pročitati u ovom tekstu tiče termina izgradnje povratnih linkova.

Šta je izgradnja linkova? 

U bukvalnom prevodu znači povratna veza, a u nebukvalnom to je ono što će održati biznis na maratonu, odnosno link koji je kreiran da sa jednog sajta vodi na drugi sajt. 

Jednostavno, kada link ka našem sajtu stavimo na neki drugi sajt, mi ćemo publiku sa tog drugog sajta prebaciti na naš sajt. 

Zvuči odlično, zato što i jeste. Tako stvaramo mrežu koja omogućuje našoj ciljnoj grupi da dođe do našeg proizvoda ili usluge ne samo iz jednog, nego iz više različitih izvora.

Google tu mrežu obožava, ali samo u slučaju da smo naš link oglasili na sajtu koji ima kredibilitet. 

Zato treba voditi računa:

  • da se taj sajt uklapa sa vrednostima brenda
  • da je aktivan
  • da im je portfolio povratnih linkova kvalitetan
  • da poseduju organski saobraćaj (saobraćaj sa pretraživača) i
  • zadovoljavajuće metrike

Izgradnjom linkova se osiguravamo da će sadržaj koji kreiramo doći do velikog broja ljudi i da će vrednost koju dajemo – dobiti „glas poverenja“, jer iza nas stoji neko ko je već priznat!

Važno je da znate: uvek je bolje imati jedan link na 10 sajtova, nego 10 linkova na jednom sajtu! Što je više različitih povratnih linkova to je web adresa popularnija. 

Odnosno: povratni linkovi su kao glasovi sa drugih sajtova. Svaki od ovih glasova poručuje pretraživačima: „Ovaj sadržaj je vredan i koristan“. Dakle, što više kvalitetnih „glasova“ dobijete, to će vaša stranica biti bolje rangirana na Google-u i drugim pretraživačima.

Da li vidite priliku za rast?

Za sve ovo postoji platforma na kojoj imate spisak svih sajtova i portala iz našeg regiona na kojima možete postaviti link. 

Ne morate sami nikoga da vučete za rukav, ni da šaljete mejlove i pravite ponudu: kada se priključite platformi dobijete listu po kojoj birate sa kim ćete sarađivati. Pored toga, SEO stručnjaci koji su stvorili platformu, garantuju kredibilitet svih portala i povoljnije cene.

Kliknite na njihov sajt www.linkup.rs i pogledajte šta nude.

2022. godina definitivno nastavlja rast digitalizacije, a na nama je da iskoristimo sve mogućnosti koje nam ona pruža.

2. Fizička vs Digitalna realnost

Digitalni mediji u novoj eri postaju merilo vašeg uspeha, odnosno merilo postojanja ili nepostojanja vaše firme kao konkurenta. 

Poznata nam je rečenica o luksuznim automobilima i tome kako nećete pronaći reklamu za Lamborghini na TV-u, jer onaj ko može da ga priušti ne sedi ispred TV-a. I to je možda tačno, ali napišite u Instagram pretrazi bilo koji svetski priznat brend i naći ćete ga. 

Jer danas je sve online, i vaša i Lamborginijeva ciljna grupa.

Ako učimo od uspešnijih, samo ovo bi bilo dovoljno da odmah otvorimo nalog i počnemo da radimo na njemu, ali hajde da dodatno objasnimo:

  • Počelo je digitalno doba i ljudi razmišljaju drugačije.
  • Već dugo nisu ograničeni na ono što im se servira na TV-u.
  • Sada imaju izbor šta žele da prate, a šta ne.
  • To im vremenom menja navike.
  • I sve zajedno na kraju menja način reklamiranja.

Razvojem digitalnih medija, ljudi postaju pristupačniji jedni drugima, dobijaju mogućnost da čuju jedni druge sa svih strana – pa dolazimo do tipa reklame koji nije i neće propasti dok je sveta i veka, a to je reklama „od usta do usta“. Važna razlika je da nam je komšinica postala “follower”, pa će preporuku usisivača da dobije online pričom (ali pričom na Facebook-u ili Instagramu).

Postavlja se pitanje: da li ćemo prilagoditi svoje poslovanje eri u kojoj se nalazimo?

Dobra stvar je to što su društvene mreže još uvek besplatne i koliko benefita donose zavisi samo od angažovanosti.

Ukoliko napravite sadržaj koji je kvalitetan i vredan priče, odnosno deljenja – napravićete i zajednicu. Zajednica će se vezati za vas i razviti emocije. A emocije prodaju. 

Pri kupovini, bilo usluge ili proizvoda, emocije odlučuju.

Napomena: Ako vam se čini da vaš način poslovanja nije moguće uklopiti u komunikaciju koju društvene mreže traže, proverite još jednom konkurenciju, firme iz iste branše na stranom tržištu, kao i da li je dobra ideja biti prvi i jedinstven.

Svakako, dolazi vreme u kom ćemo morati da budemo jednako prisutni i fizičkoj i u digitalnoj realnosti.

3. Kvalitetan sajt – jedan korak ispred svega

Ukoliko radite na tome da stvorite kvalitet i ponudite vrednost kupcima, ne zaboravite da predstavite svoj trud.

Najbolji način za to je website. Poznat je kao ‘lična karta’ brenda, bez koje teško možete ući na tržište. Da je sajt jedna od naših preporuka za 2022. godinu, verovatno niko nije iznenađen.

On je mesto gde ljudi dolaze da nauče o vama i vašem biznisu.

Kada tu misao stavite na papir, pitanje koje se nameće je: ‘Šta hoću da ljudi pomisle, osete i zapamte kada je moj posao u pitanju?’

Ukoliko se niste unapred zapitali, nadoknadite to, jer kada neko pogleda vaše stranice – stekao je mišljenje već u prvih par sekundi. 

Istraživanja pokazuju da se 88% korisnika više ne vrati na sajt ukoliko im je prvi utisak bio loš.

Kako napraviti dobar sajt je potpuno nova tema, ali evo nekoliko ključnih stvari:

  • Brzo učitavanja stranica 
  • Jednostavna navigacija / lako rukovanje sajtom
  • Kvalitetne slike (ili video)
  • Zanimljivi i iskreni tekstovi koji pokazuju vrednost
  • Jednostavan i efektan dizajn

Čak 90% online kupaca navodi da je  veća verovatnoća da će kupiti proizvod ili uslugu ako je fotografija dobra. 

Današnjim klijentima informacije su lako dostupne, zato svesno ili ne, postaju sve zahtevniji i osetljiviji.

Bez obzira što mogu brže nego ikad da istražuju i dođu do informacija i iskustva drugih ljudi – važnije im je da dobiju sve i odmah.

Uštedite im vreme i odgovorite na sva pitanja. Ali ne zaboravite emocije uvek igraju veliku ulogu.

Evo primera:

Ikea ovo jako dobro zna, uvek na jednom mestu kupac ima sve tehniče informacije, ali mnogo bitnije, i ono što zapravo prodaje je: “Ovaj čvrsti sto garantovano će izdržati godine kafe i napornog rada…”. Dok mi zamišljamo sebe sa šoljom kafe, oni štampaju fiskalni račun. 

Kada je ovaj deo kvalitetno završen, možemo dalje.

Obavezno pročitati