TutorijaliŠto je Google Adwords oglašavanje i čemu služi?

Što je Google Adwords oglašavanje i čemu služi?

Prva web stranica većine internet korisnika je Google tražilica, putem koje dolaze na web stranice čiji sadržaj ih zanima.

U prošlosti su se nerijetko upisivale domene web stranica u browser i na taj način su se posjećivale određene stranice, no danas je ovakva praksa postala prošlost.

Što je Google Adwords oglašavanje? Ljudi sve bitne informacije traže putem pretraživača i zbog toga je Google Adwords odlična prilika da ugrabite posjetitelje koje zanimaju vaše usluge.

Što je Google Adwords oglašavanje?

Kako bi objasnili puni potencijal ovog vida oglašavanja, neophodno je da vas uputimo u samo funkcioniranje tražilica i na koji način se rangiraju web stranice u rezultatima.

Svaka web stranica ima određeni autoritet, a za rangiranje je zaslužan SEO, tj. optimizacija za web pretraživače.

Ova optimizacija web stranica diktira koliko će se visoko u rezultatima pojavljivati određena web stranica, a na nju utječe:

  • starost i posjećenost web stranice
  • količina sadržaja na stranici
  • On page optimizacija (mreža linkova na stranici)
  • Off page SEO, koji uključuje linkove s drugih stranica ka njoj

Sam proces SEO optimizacije je kompleksan i za rezultate zahtjeva dugo vremena. Kako biste brzo rangirali na prvom mjestu za određene pojmove, pomoći će vam oglašavanje na Google Adwords.

Što je Google Adwords oglašavanje?

Oglašavanje na Googleu

Nakon što smo vam objasnili i upoznali vas s načinom na koji algoritam tražilica vrednuje sadržaj, vjerujemo da će nam puno jednostavnije biti objasniti koliko velik potencijal Google Adwords oglašavanje ima.

Bitno je napomenuti da je Google najveća internet tražilica i na njoj se pretražuje oko 80% ukupnog pretraživanja na internetu.

Kako plaćeno oglašavanje utječe na SEO?

Što je djelomično oglašavanje

Sam koncept postoji barem od 2009. godine. Naziv “1 + 1 = 3” pojavio se kasnije, ali je teorija mnogo puta objavljena i zabilježena. I to ne samo od strane tražilica, već i od strane stručnjaka iz industrije i sveučilišta.

Sama teorija kaže da kada radite samo SEO ili SEM pojedinačno, oni će dovesti po jednog posjetitelja na vašu web stranicu.

Ali kada se rade istovremeno, SEO i SEM stvaraju halo efekt. Umjesto da dva posjetitelja posjete stranicu, posjetit će je tri. U kombinaciji daju postupan rast. Na temelju ove teorije, ako radite SEO na svojoj web stranici, trebali biste također raditi SEM.

Ukratko, SEM i SEO jednostavno bolje funkcioniraju zajedno. 1 + 1 = 3.

Periodično oglašavanje u praksi

Jedan problem s kojim sam se susreo više puta jest da se ponekad klijenti isključe kao način plaćanja za Google Ads. Posljedica toga bila je da je njihova kampanja zaustavljena.

Što je još gore, nismo mogli odmah pronaći rješenje za ovaj problem, što je značilo da je njihov Google Ads račun cijelo vrijeme morao ostati neaktivan.

Do tog trenutka Google Ads i Google organic donosili su ukupno 46% prometa stranici.

što je google adwords oglašavanje
Što je Google Adwords oglašavanje


Plaćeno oglašavanje i SEO su dva različita aspekta digitalnog marketinga, ali mogu međusobno utjecati na sljedeće načine:

Povećanje Vidljivosti: Plaćeno oglašavanje povećava vidljivost vaše web stranice skoro odmah, dovodeći više posjetitelja. Iako ovo direktno ne utječe na SEO, veći promet može indirektno utjecati na SEO faktore, poput stope klikova (CTR), koje Google može uzeti u obzir prilikom rangiranja.

Brzo Testiranje Ključnih Riječi: Možete koristiti plaćeno oglašavanje da brzo testirate efikasnost određenih ključnih riječi. Ako određene ključne riječi generiraju visoku konverziju u plaćenim kampanjama, mogu biti dobar kandidat za optimizaciju u SEO strategiji.

što je google adwords oglašavanje
Što je Google Adwords oglašavanje?

Poboljšanje Stope Konverzije: Visokokvalitetan promet dobiven kroz plaćeno oglašavanje može poboljšati stopu konverzije na web stranici, što opet može pozitivno utjecati na SEO, jer Google može vidjeti da je web stranica relevantna i vrijedna za korisnike.

Povećanje Svijesti o Brendu: Kroz plaćeno oglašavanje možete brzo povećati svijest o vašem brendu. Kad ljudi znaju za vaš brend, vjerojatnije je da će ga pretraživati direktno, što može povećati organski promet.

Pridobivanje Povratnih Linkova: Ako vaša plaćena kampanja privuče pažnju, to može rezultirati prirodnim linkovima natrag na vašu web stranicu, što je bitan SEO faktor.

Podaci i Analitika: Plaćeno oglašavanje pruža bogate podatke i analitiku koju možete koristiti za poboljšanje vaše SEO strategije. Razumijevanje ponašanja korisnika i njihovih reakcija na plaćene oglase može dati uvid u kako poboljšati sadržaj i strukturu web stranice.

Preporučujemo da pročitate:

DRUGI UPRAVO ČITAJU