INTERNETYouTube našao novi način da iritira korisnike sa ad-blockerima

YouTube našao novi način da iritira korisnike sa ad-blockerima

Neki korisnici YouTube-a koji koriste Firefox ili Edge umesto Chrome-a, prijavili su da moraju čekati oko pet sekundi svaki put kada pokušaju da učitaju video. U snimcima ekrana koje su delili na Redditu i drugim online forumima, korisnici su pokazali kako im se ekran na kratko zatamni kada kliknu na YouTube video pre nego što se stranica učita. Međutim, kada su prešli na Chrome, taj period čekanja se činio nepostojećim. Android Authority i 404media, koji su izvestili o pritužbama korisnika, nisu mogli da reprodukuju taj fenomen. Takođe, nismo primetili nikakvu razliku u vremenu učitavanja kada smo pristupali YouTube-u preko različitih pretraživača.

Na osnovu koda koji su pronašli neki korisnici YCombinatora i Reddita, YouTube je implementirao mehanizam protiv adblockera koji uzrokuje ove kašnjenja. Pronašli smo deo koda koji je citiran u tim temama, ali nije sasvim jasno šta on radi. U izjavi koju je Google dostavio Android Authority-u, priznao je da je implementirao sistem koji treba da nagovori gledaoce da deinstaliraju svoje adblockere. Kompanija je rekla da korisnici koji imaju adblockere instalirane “mogu imati suboptimalno gledanje” bez obzira na to koji pretraživač koriste.

“Da bismo podržali raznolik ekosistem kreatora širom sveta i omogućili milijardama ljudi pristup njihovom omiljenom sadržaju na YouTube-u, pokrenuli smo napor da podstaknemo gledaoce sa omogućenim adblockerima da dozvole oglase na YouTube-u ili da isprobaju YouTube Premium za iskustvo bez oglasa”, rekao je portparol. “Korisnici koji imaju adblockere instalirane mogu imati suboptimalno gledanje, bez obzira na pretraživač koji koriste.”

YouTube je počeo da se bori protiv adblockera ranije ove godine, ali je pojačao svoje napore ranije ovog meseca kada je onemogućio gledanje video zapisa korisnicima širom sveta, osim ako ne onemoguće svoje aplikacije, dodatke i ekstenzije. Video hosting sajt se nada da će privući korisnike koji ne mogu da gledaju oglase da se pretplate na svoju uslugu YouTube Premium po ceni od 14 dolara mesečno. Više kompanija koje se bave adblockerima su izvestile da su od tada doživele povećanje broja deinstalacija dnevno, ali Google još uvek nije otkrio da li su pretplate na YouTube Premium takođe porasle kao rezultat toga.

www.itvesti.info

DRUGI UPRAVO ČITAJU