Lokalni SEO je proces koji će povećati prisustvo vaše firme u lokalnoj pretrazi, kako biste privukli više kupaca ili klijenata.
Mnoštvo vodiča vam pokazuje kako da uradite lokalni SEO od početka do kraja, ali oni mogu biti zastrašujući, jer je lokalni SEO prilično složena tema. U ovom vodiču ćemo stvari učiniti jednostavnim sa sedam savjeta za poboljšanje lokalnog rangiranja:
Napravite i optimizujte Google Business profil
Svako preduzeće može da napravi besplatan Google Business profil, koji sadrži osnovne, a za klijente i najbitnije, informacije o vašem preduzeću. Informacije koje dodate na profil preduzeća mogu da se pojave u Google rezultatima web pretrage i na Google mapama.
Google Business profil ćete napraviti praćenjem jednostavnih instrukcija:
- Idite na Google Business
- Kliknite na Upravljaj sada
- Prijavite se na svoj Google nalog
- Potražite naziv svog preduzeća
- Izaberite pravu kategoriju preduzeća
- Kliknite na Upravljaj sada
Ako se vaše preduzeće ne pojavljuje u pretrazi, iskoristite opciju da dodate preduzeće i pratite uputstva. Čak i ako se vaše preduzeće pojavi, od vas će možda biti zatraženo da pregledate i potvrdite svoje poslovne podatke pre koraka #6.
Kada pravite Google Business profil obratite pažnju na brojne detalje koje možete optimizovati. Hajde da pogledamo pet najvažnijih optimizacija koje treba da napravite:
- Izaberite pravi tip poslovanja – Informacije koje unesete na kartici „Informacije“ definišu kako Google vidi vaše preduzeće. Ako vaše preduzeće opslužuje klijente samo na vašoj poslovnoj adresi, kao što je slučaj sa frizerskim salonom ili kafićem, postavite svoju adresu i ostavite polje za područje usluge prazno. Ako vaše preduzeće samo posećuje ili isporučuje usluge klijentima, kao što je slučaj sa vodoinstalaterom ili kurirskom službom, obrišite adresu i podesite oblast usluge. Ako vaše preduzeće radi i jedno i drugo, dodajte svoju adresu i podesite oblast usluge.
- Izaberite pravu poslovnu kategoriju – Ovde imate mnogo opcija, a neke od njih su slične (npr. računovođa naspram ovlašćenog računovođe). Odvojite minut da pregledate opcije i odaberete onu koja vam najviše odgovara.
- Dodajte radno vreme – Ljudi neće posetiti ili zvati vaše preduzeće ako misle da ste zatvoreni, tako da je ključno da navedete tačno radno vreme. To bi trebalo da uradite i za vreme praznika kako bi ljudi znali da li ste i kada otvoreni tokom državnih praznika.
- Dodajte fotografije – Prema Google-u, preduzeća sa slikama dobijaju 42% više zahteva za uputstva za vožnju i 35% više klikova na web sajt. Zato obavezno dodajte optimizovane slike koje će vas lepo predstaviti.
- Dodajte vaš websajt – iznenađujuće je (i frustrirajuće) koliko vlasnika preduzeća to ne radi. Nemojte biti jedan od njih
Uradite lokalno istraživanje ključnih reči
Poznavanje načina na koji lokalni kupci traže proizvode ili usluge koje nudite je osnova lokalnog SEO-a. Ako dobro poznajete svoju industriju i kupce, onda je verovatno da imate neku ideju kako to rade. Ali ipak je mudro izvršiti istraživanje ključnih reči da biste proširili svoj obim.
Na primer, recimo da ste vodoinstalater u Novom Sadu. Verovatno ne morate da radite istraživanje ključnih reči da biste znali da potencijalni klijenti traže stvari kao što su:
- vodoinstalater u Novom Sadu
- vodinstalater Novi Sad
- vodoinstalater
Ali realnost je da ljudi verovatno takođe traže ono što radite na druge načine. Fokusirajući se samo na očigledne ključne reči kao što je „vodoinstalater Novi Sad“, ostavljate mnogo ključnih reči neiskorišćenim.
Evo jednog načina da otkrijete druge načine na koje vas ljudi možda traže:
- Razmislite o svojim proizvodima ili uslugama
- Istražite ključne reči u Ahrefs keywords explorer-u
- Idite na izveštaj o uslovima podudaranja
- Potražite relevantne ključne reči sa obimom pretrage
Na primer, ako uključimo usluge kao što su „otpusavanje sudopere“, „odgusenje kanalizacije novi sad“ i „odgusenje wc solje“ u Keywords Explorer, vidimo da ljudi svakog meseca traže ove i slične usluge. Imajte na umu da je obim pretrage u istraživaču ključnih reči nacionalni, a ne lokalni. Drugim rečima, oni pokazuju procenjeni mesečni broj pretraga u odabranoj zemlji.
Optimizujte lokalne landing stranice
Ako ste otkrili da ljudi traže određene proizvode ili usluge koje nudite, verovatno ćete morati da kreirate namenske odredišne (landing) stranice za njih.
Na primer, ljudi ne traže samo „vodoinstalater“ već i:
- ugradnja bojlera
- zamena bojlera
- opremanje kupatila
Ima smisla da napravite landing stranice za ove usluge. Ali kako da se one dobro rangiraju u pretragama?
Hajde da se prvo pozabavimo pogrešnim načinom za postizanje rangiranja: to je pretrpavanje ključnih reči. Ako besomučno ponavljate ključne reči za koje želite da se rangirate vaš tekst će zvučati u najmanju ruku neprirodno.
Pretrpavanje ključnih reči nikada nije dobra ideja. To ne pomaže SEO-u i verovatno odvraća potencijalne kupce sa vašeg sajta.
Umesto toga, trebalo bi da „optimizujete“ odredišne stranice tako što ćete na njih dodati informacije koje su važne korisnicima. Razmišljajte zdravorazumski – ljude koji žele da zamene bojler će zanimati različite vrste bojlera i cena ugradnje, a ne da pročitaju reč “bojler” 100x u tekstu.
Čak i ako dobro poznajete svoju industriju i kupce, možete propustiti neke važne detalje. Iz tog razloga, korisno je da pogledate po čemu se druge slične stranice rangiraju, jer se ove ključne reči često odnose na važne detalje.
Neka vaš sajt bude u lokalnim direktorijumima
Lokalni direktorijumi su spominjanje naziva firme, adrese i broja telefona (NAP – name, address, phone) vašeg preduzeća na internetu.
Oni su proglašeni za peti najvažniji faktor rangiranja za lokalne pretrage u Mozovoj studiji iz 2018. Oni su verovatno malo manje važni danas, u 2022, ali su i dalje vredni iz dva razloga:
- Oni pomažu ljudima da pronađu vašu firmu – Lokalni SEO nije samo optimizacija za Google, već i druge pretraživače koji ljudi mogu da koriste da pronađu vaš posao, kao što su PlanPlus, Navidiku, Yell i bilo koji direktorijum specifični za industriju.
- I dalje vam mogu pomoći da se rangirate – iako su manje važni nego što su nekada bili
Vredno je koncentrisati se na direktorijume koji su specifični za industriju ili lokaciju. Drugim rečima, oglasi u lokalnim ili specifičnim imenicima i pretraživačima. Pošto većina ovih citata uključuje link ka sajtu preduzeća pored informacija o NAP-u, najlakši način da pronađete relevantne mogućnosti je da potražite zajedničke linkove sa drugim sličnim lokalnim preduzećima.
Povratite izgubljene linkove
Povratni linkovi ili beklinkovi su poznati faktor rangiranja, ali ih je teško izgraditi. Zato je važno osigurati da nijedan od linkova koje već imate ne propadne. To možete da uradite tako što ćete povratiti linkove do stranica na vašem sajtu koji više ne postoje. Za ovaj zadatak takođe možete koristiti Ahrefs.
Evo kako:
- Unesite svoj domen u Site Explorer
- Idite na izveštaj Best by links
- Dodajte HTTP filter „404 not found“.
- Preusmeri te URL adrese na njihove nove lokacije
Ponekad sajtovi premeste stranice na novi URL i zaborave da preusmere stari URL.
Da bi povratio ove linkove, sve što vlasnik sajta treba da uradi je da preusmeri staru URL adresu na novu. U slučajevima kada ne postoji „nova“ lokacija za „mrtvi“ URL, jednostavno je preusmerite na najrelevantniju stranicu.
Potrudite se da dobijete više recenzija
Google kaže da „visokokvalitetne, pozitivne recenzije vaših klijenata mogu da poboljšaju vidljivost vašeg poslovanja“,
Izvor: ( digitalcircleweb.com / ITPortal.ba )