back to top
INTERNETWhatsApp neće uvoditi oglase u EU do 2026.

WhatsApp neće uvoditi oglase u EU do 2026.

- Advertisement -

WhatsApp planira da uvede novi model oglašavanja u narednim mesecima, ali je kompanija obavestila irsku agenciju za zaštitu podataka da se on neće primenjivati u EU pre naredne godine.

Vlasnik WhatsApp-a, kompanija Meta, najavila je u ponedeljak pokretanje novih funkcija u tabu „Ažuriranja“ (Updates), uključujući ciljano oglašavanje i pretplatnički model. Naveli su da će se ove funkcije postepeno pojavljivati korisnicima tokom narednih meseci.

Ova najava odmah je izazvala zabrinutost među organizacijama za zaštitu privatnosti, naročito zbog činjenice da će Meta koristiti „oglasne preferencije i informacije“ sa povezanih Facebook i Instagram naloga korisnika koji su povezani sa WhatsApp-om.

Govoreći za novinare u četvrtak, Irska komisija za zaštitu podataka, koja je zadužena za sprovođenje Opšte uredbe o zaštiti podataka (GDPR) u EU, izjavila je da ih je WhatsApp obavestio da oglasni model neće biti uveden na tržište EU do 2026. godine.

- Advertisement -

„Taj novi proizvod neće biti lansiran na tržištu EU pre 2026. godine. WhatsApp nas je o tome obavestio i imaćemo sastanak sa njima kako bismo dodatno razgovarali o svim potencijalnim pitanjima“, rekao je komesar Des Hogan.

Dodao je da će o ovom modelu oglašavanja razgovarati i sa drugim evropskim telima za zaštitu podataka, „kako bismo mogli da prenesemo sve zabrinutosti koje imamo kao evropski regulatori.“

Portparol WhatsApp-a potvrdio je da je oglasni model „globalno ažuriranje koje se postepeno uvodi širom sveta.“

Meta je u najavi navela da su nove funkcije „izrađene na najprivatniji mogući način“, i naglasila da će **deljenje podataka između WhatsApp-a, Instagrama i Facebook-a biti omogućeno samo kada korisnici izričito pristanu da povežu svoje naloge.

Američki tehnološki gigant je ranije pauzirao uvođenje ključnih AI funkcija u EU zbog zabrinutosti oko privatnosti, koje je izrazio upravo irski regulator.

Komesar Dale Sunderland rekao je da u vezi sa oglasnim modelom WhatsApp-a „još nisu imali takav razgovor“ sa kompanijom.

„Još je rano, vodićemo dijalog kao i sa svakom drugom novom funkcijom ili pitanjem koje nam predstave… i u ovom trenutku je prerano reći da li će uopšte postojati neka sporna ili neprihvatljiva tačka“, rekao je on.

Izvor: ( www.itvesti.info / ITPortal.ba )

DRUGI UPRAVO ČITAJU